Ring

Telefon: 054-85 48 85.
Klas besvarar ditt samtal.

 

 

 

 

Öppettider

Måndag – torsdag: 7 – 16:30
Lunch: 12 – 13
Fredag och dag före helgdag: 7 – 13

 

 

 

 

Hitta hit

Gjuterigatan 31
652 21 Karlstad
Visa vägbeskrivning på Google Maps

För att ha störst möjlighet att komma väl förberedda in i arbetet med din bil, och för att minimera risken för eventuella missförstånd, har vi valt att inte erbjuda dig bokning via internet.

Din förfrågan, och eventuella bokning, handläggs av en bilmekaniker med snart 40 års erfarenhet av Mercedes-Benz personbilar.

Före du ringer till oss

Om din förfrågan gäller service är vi tacksamma om du har följande information tillgänglig när du ringer till oss:

  • registreringsnummer
  • mätarställning
  • serviceindikering
  • verkstadskod

Serviceindikeringen är bokstaven, bokstäverna eller bokstaven och siffran som visas i displayen när du startar bilen. Verkstadskoden hämtar du i kombiinstrumentet under ”ASSYST”.

Om du känner dig osäker på hur du hämtar ut verkstadskoden så hjälper vi dig gärna via telefon eller vid ett besök. Många väljer att lämna endast serviceindikeringen och godtar att vi hämtar ut verkstadskoden, fastställer serviceomfattningen och ringer in prisuppgiften.

Om din Mercedes inte har digital servicebok och du inte har anlitat oss förut vill vi även att du har serviceboken tillgänglig.

Vid förfrågan om reparation eller kostnadsförslag till reparation behöver vi bilens registreringsnummer. Detta för att vi med säkerhet ska kunna fastställa vilken modell, variant och utrustning din bil har. Vid bilprovningsreparation även protokoll från senaste besiktningen. Vid tveksamma fall kommer vi att be dig besöka oss för att underlätta bedömningen av reparationen.

Förfrågan om reservdelar styrs alltid utifrån bilens registreringsnummer på Svensk- och Norskregistrerade bilar och i övriga fall utifrån chassienummer.

Före du lämnar bilen till oss

  • Vänligen parkera bilen med förardörren ut mot gården.
  • Om du har låsbara hjulbult till dina fina fälgar så ta med nyckelhylsan när du lämnar nyckeln.
  • Fråga oss om det är OK att dina barnstolar och / eller hundbur sitter kvar.
  • Töm alltid bagageutrymmet vid service, vid elektriska eller elektroniska felsökningar, vid byte av stötdämpare bak eller vid felsökning av luftfjädringen bak.
  • Om du har bokat service, och din bil inte har digital servicebok, underlättar det om du tar med serviceboken när du lämnar nyckeln.